Aktualności

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy od 1 czerwca 2025 r.

Informujemy, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie e-Praca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. poz. 902), tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Oferty pracy do ePraca mogą także zgłaszać pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.

Zachęcamy do składania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu