Jednorazowa pożyczka na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Kępnie informuje, iż z dniem 01.04.2020 r. uruchamia przyjmowanie wniosków na jednorazową pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców.
  • Pożyczka udzielona może być do wysokości 5000,00 zł,
  • Oprocentowanie pożyczki jest stałe i wynosi 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski,
  • Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie 3 miesięcy od dnia jej udzielenia,
  • Wniosek o pożyczkę składa się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. 
O pożyczkę może ubiegać się mikroprzedsiębiora, który w  co najmniej w jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
  • Prowadził działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020 roku,
  • Zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników,
Średnioroczne zatrudnienie określa się w przeliczeniu na pełne etaty, nie uwzględniając pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, urlopach na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopach ojcowskich, urlopach rodzicielskich i urlopach wychowawczych, a także zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

Uwaga!
Jeżeli na dzień podpisania umowy stan zatrudnienia u mikroprzedsiębiorcy jest niższy niż w dniu 29 lutego br., pożyczkobiorca nie ma prawa do umorzenia pożyczki.

 
  • Osiągał roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.


Przesłanie lub złożenie wniosków na pożyczkę formy wsparcia będzie możliwe poprzez:
  • platformę e-PUAP albo
  • serwis praca.gov.pl albo
  • pocztę tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Kępnie, 63-600  Kępno, Mianowice 2H, albo
  • e-mail: tarcza@kepno.praca.gov.pl
  • dodatkowo przygotowane dokumenty będzie można złożyć w kopercie do pojemnika znajdującego się przy wejściu do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Kępnie, Mianowice 2H.
Proszę o stosowanie tylko jednego z wybranych kanałów komunikacji.

Złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym, a wnioskodawcy niezwłocznie poinformowani o sposobie rozpatrzenia ich wniosków (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail). W przypadku wniosków rozpatrzonych pozytywnie przygotowana będzie stosowna umowa cywilno – prawna.
Do przedsiębiorców posiadających podpis elektroniczny kierowana będzie  jednostronnie podpisana przez Dyrektora PUP umowa z prośbą o jej podpisanie i odesłanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu. Gdy dokument wróci podpisany do PUP środki będą niezwłocznie wypłacone przedsiębiorcy.
W przypadku przedsiębiorców, którzy nie posiadają podpisu elektronicznego, PUP w Kępnie telefonicznie poinformuje o formie i terminie zawierania umów i weryfikacji tożsamości.
 
Szczegółowe informacje udzielane są pod nr telefonów:
  • 62 59 026 27
  • 62 78 245 20
  • 62 78 228 34

UWAGA!!! Do wniosku należy dołączyć formulrz COVID 19 pomoc publiczna!!!!

AKTUALIZACJA ARTYKUŁU


ZAŁĄCZONE DRUKI TRACĄ WAŻNOŚĆ.

AKTUALNE DRUKI NALEŻY POBRAĆ ZE STRONY https://kepno.praca.gov.pl/web/powiatowy-urzad-pracy-w-kepnie/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka


 
Informacje o publikacji dokumentu